Onze kleutergroepen hebben op 9 september meegedaan aan het Woezel en Pip voorleesrecord.

Over het voorleesrecord:

Het Woezel & Pip voorleesrecord is speciaal voor 2- t/m 6-jarigen en is een samenwerking tussen Dromenjager B.V. (licentiehouder Woezel & Pip) en Stichting Lezen & Schrijven. De kinderen werden minimaal 15 minuten voorgelezen uit de speciale uitgave van Woezel & Pip Avonturen in de Tovertuin. Deze week is het de week van de alfabetisering.

De kinderen van 1B gingen na het voorlezen, picknicken in de klas. Het verhaaltje wat juf Yentl voorlas, ging namelijk over picknicken.

Voorlezen is leuk en gezellig, maar ook belangrijk voor de ontwikkeling van een kind!!

Naar de effecten van voorlezen is veel onderzoek gedaan. Hierdoor weten we niet alleen hoe populair voorlezen is, wie er vooral voorlezen en hoe lang ze dat doen. Het onderzoek heeft ook aangetoond dat kinderen die worden voorgelezen een grotere woordenschat hebben. Voorlezen aan kleuters bevordert hun taal- en leesvaardigheid en kinderen van ouders die veel lezen, voorlezen en een kast met boeken in huis hebben, doen het beter op school.

Klik hier voor meer foto’s