brood

De Valentijnschool is een gezonde school. Dat betekent dat we ook regelmatig aandacht besteden aan gezonde voeding. Een gezonde lunch met goede voedingsstoffen zorgt ervoor dat een kind zich   ’s middags beter kan concentreren.

Wat is nu een gezonde lunch?

Er zijn al heel veel kinderen die een gezonde lunch bij zich hebben.  In de broodtrommel zit dan bijvoorbeeld bruin brood met kaas of worst, vaak nog aangevuld met komkommers en tomaatjes. Perfect!                                                                                                                                                                                                           Een witte boterham met hagelslag, pindakaas of chocoladepasta is natuurlijk erg lekker, als ontbijt prima maar als lunch geeft dit te weinig voedingsstoffen en energie. Het kind zal dan ook weer snel honger krijgen, waardoor het zich minder kan concentreren.

Wist u dat croissantjes helemaal niet zo gezond zijn? In een croissantje zit namelijk wel 10 gram vet en 200 kilocalorieën! Dit staat gelijk aan zo’n tien klontjes suiker.

Binnenkort komt de lunchpolitie weer langs op school. Op een positieve manier staan we dan stil bij de lunch die de kinderen hebben meegenomen. De kinderen met een gezonde lunch komen op de foto op het prikbord te hangen!

Heeft uw kind ook een gezonde lunch bij zich?