De Valentijnschool doet mee aan een rekenproject, waarin alledaags rekenen en rekenspelletjes spelen centraal staan. Het is voor alle kinderen waardevol. Dit schooljaar richten we ons m.n. op de kinderen t/m groep 4, maar er zullen ook een aantal activiteiten zijn t/m groep 8.

• ™Het project is erop gericht om op school en thuis leerzame en leuke rekenspelletjes te spelen, die het rekenen bevorderen!
  • ™ Kijk met rekenogen naar de omgeving. In de winkels en op straat zijn er enorm veel rekenmogelijkheden (bekijk het filmpje!). Gebruik de mogelijkheden om het rekenen te oefenen en het rekeninzicht van je kind te vergroten.
  • ™ U kunt thuis ook met rekenen bezig zijn. Tellen, klokkijken, helpen in de keuken (pannenkoekenbakken) en spelletjes spelen
  • ™ Op school zal er een aantal keer de mogelijkheid geboden worden om met kinderen rekenspelletjes te spelen op school.
  • ™ Er zal een toernooi georganiseerd worden met een rekenspel tijdens de Grote Rekendag 2014
  • ™ Een activiteit in de Vaderweek
  • ™ Wedstrijd: ‘Het Valentijn Rekenspel’. Wie heeft er een origineel idee en maakt een nieuw rekenspel. In maart wordt d.m.v. verkiezingen de winnaar(s) bekend gemaakt
  • ™ Ontwikkelen van een Reken- en Leestas, waardoor kinderen & ouders een rekenspel en leesboek mee naar huis krijgen voor 2 weken. Na 2 weken worden de tassen in de klas doorgegeven, zodat iedereen weer een ander boek en spel hebben.

Klik hier voor meer foto’s