We zijn met een paar kinderen uit groep 8 op woensdag 26 juni naar boerderij de Hoeve Biesland in Delft geweest. Dat is een biologische melkveehouderij. We waren met de bus een hele tijd onderweg. Toen we daar aankwamen mocht je een beetje op de binnenplaats rondkijken. Het stonk daar enorm. Er waren paarden, konijnen,  kippen, lammetjes, pony’s en niet te vergeten heel veel koeien!! We gingen eerst de koeien eten geven. Dat deden een paar kinderen door de kruiwagen vol met hooi te gooien en steeds heen en weer te vervoeren. In de pauze gingen we lekker Chocomel of Fristi drinken en een speculaasje eten. Daarna mochten we zelf een koe melken! Dat voelde heel raar aan. De boerin liet ook zien hoe de koe  normaal door de machine wordt gemolken.
Op de boerderij was een hond en die heette Balloe. Sommige kinderen waren bang voor hem, vooral de meiden.
Op de terugweg was het een feestje. We zongen met z’n allen!! Toen kwamen we bij het marktplein aan en liepen we terug naar school.

Dit was het dan groetjes Ghizlane & Mustafa.

Klik hier voor meer foto’s