vissen 005

vissen 009

Sinds maandag 4 oktober heeft groep 6C twee nieuwe ‘klasgenootjes’: de goudvissen Alvin en Lisa. De kinderen en de juf vinden het heel gezellig, maar ook erg leerzaam! We leren hoe een vis leeft, hoe hij ademt en wat hij eet. Maar we leren ook hoe we een huisdier moeten verzorgen!

Omdat het heel moeilijk te zien is bij vissen of het om een mannetje of om een vrouwtje gaat, hebben we een naam voor een mannetje én voor een vrouwtje bedacht. Er waren heel leuke namen bedacht, bijvoorbeeld: Blubber, Nemo, Slurpie, Diddl, Pim en nog meer namen. Uiteindelijk hebben we gestemd en de namen Alvin en Lisa hadden de meeste stemmen.

Als jullie nieuwsgierig zijn geworden, mogen jullie natuurlijk even langskomen om onze vissen te bekijken! Doe het wel voor schooltijd of na schooltijd en niet met hele grote groepen tegelijk, want het zijn natuurlijk nog maar baby’s…