Dit protocol is bedoeld voor de scholen van de RVKO om de verspreiding van het Nieuwe Griepvirus op de scholen zoveel mogelijk te beperken. Het is belangrijk dat alle medewerkers van de school op de hoogte zijn van dit protocol en ernaar handelen zodra een medewerker of leerling van de school besmet is / lijkt te zijn met het virus.

Algemene informatie

Het Nieuwe Griepvirus wordt ook wel de Mexicaanse Griep genoemd. De officiële benaming voor het virus is Nieuwe Influenza A (H1N1).

Verschijnselen

Er wordt gedacht aan Nieuwe Griep wanneer iemand, die minder dan een week geleden is terug gekomen uit een gebied waar Nieuwe Griep veel voorkomt of nauw contact heeft gehad met een persoon bij wie de Nieuwe Griep is vastgesteld, verschijnselen ontwikkelt van koorts boven de 38°C in combinatie met plotseling ontstane luchtwegklachten zoals hoesten, neusverkoudheid en/of keelpijn.
Klik hier voor het volledige protocol