Geachte ouders en verzorgers,

Vandaag heeft het kabinet aangekondigd dat alle scholen in het basis-, voortgezet en speciaal onderwijs per direct worden gesloten vanwege de aangescherpte maatregelen rond het coronavirus. Dit betekent dat ook onze school en peuterspeelzaal vanaf morgen gesloten is. De maatregel geldt tot 6 april. Het is goed mogelijk dat deze periode wordt verlengd.

We begrijpen dat dit van grote impact kan zijn op uw gezinssituatie. Misschien is het voor u moeilijk om op deze korte termijn opvang te organiseren. Voor kinderen waarvan (beide) ouders/verzorgers werken in een sector die van vitaal belang is voor het draaiend houden van onze maatschappelijke structuren en de zorg, is onze school de komende dagen geopend.

Voor de huidige situatie geldt dit voor de volgende beroepsgroepen:

• Politie, brandweer, ziekenhuis- en/of ambulancepersoneel;
  • Leerkrachten en medewerkers kinderopvang;
  • Thuiszorg, bejaardenzorg, gehandicaptenzorg.

Uw kind(eren) kan/kunnen in dit geval naar school komen. Wij vragen u om via de mail of via parro te laten weten of u gebruik maakt van deze mogelijkheid.

NB: kinderen die gezondheidsklachten hebben van verkoudheid, keelpijn, koorts of hoesten mogen niet naar school komen. Ook kinderen wiens gezinsleden deze verschijnselen hebben, mogen niet naar school komen.

Deze week maken we als team op school een plan van aanpak voor hoe we de komende periode met de situatie zullen omgaan. We informeren u hier later deze week verder over. We begrijpen dat er veel vragen en zorgen kunnen leven. We doen een beroep op uw vertrouwen, dat wij zorgvuldige afwegingen zullen maken en het belang van de leerlingen, ook als zij thuis zijn, steeds voorop stellen. U kunt mailen naar als u specifieke vragen heeft over de nu genomen maatregelen.

Tijden van crisis brengen veel onzekerheid met zich mee. En een ideale oplossing bestaat er niet. Maar samen kunnen we heel veel aan. Dank voor uw begrip!

Jos de Leeuw & Martin Krijgsman

Directie Valentijnschool & psz De Dolfijn