Kinderen van groep 5a openen nieuwe kindertentoonstelling met koningin Máxima

Op woensdag 3 juli waren leerlingen uit groep 5a bij de opening door koningin Máxima van de tentoonstelling Superstraat in het Wereldmuseum.

Superstraat is de nieuwe kindertentoonstelling van het Wereldmuseum. In de Superstraat is het Burendag en alle deuren zijn open. Bezoekers kunnen kennis maken met de bewoners, die met één voet in de wereld staan en met de andere in Rotterdam. Ze zijn er geboren, getogen, naartoe verhuisd of gevlucht. Ze staan symbool voor de vele culturen die Rotterdam rijk is. Je leert er over de verschillen, maar vooral over wat ons verbindt. We zijn allemaal Rotterdammers en wereldburgers.

Tijdens de opening mochten enkele leerlingen het straatnamenbord overhandigen aan de koningin. Zij opende hiermee de tentoonstelling. Daarna lieten leerlingen aan de koningin zien wat je allemaal in de tentoonstelling kunt doen.

Op 6 en 7 juli is de tentoonstelling Superstraat gratis te bezoeken. Ga vooral een kijkje nemen!

Klik hier voor meer foto’s