100_2473 100_2479 100_2480 100_2481

Ruim 450 kinderen van de Valentijnschool uit Delfshaven bezoeken deze dagen omliggende sportverenigingen. De bezoekjes maken deel uit van twee weken ‘Voeding en Beweging’ . Kinderen van alle groepen ontbijten gezond, krijgen extra sportlessen op school aangeboden en volgen clinics bij verenigingen uit de buurt.

Vijf sportverenigingen organiseren in de twee weken clinics voor de scholieren. De voetbalvereniging H.W.D., tennisvereniging Aeolus Oledo, Rotterdam Atletiek en de twee honk- en softbalverenigingen S Rotterdam en Neptunus organiseren diverse clinics bij de clubs. In totaal vinden er ruim twintig clinics plaats waar meer dan 450 scholieren van de Valentijnschool kosteloos aan deelnemen.

“De Valentijnschool heeft de twee weken ‘Voeding en Beweging’ georganiseerd om kinderen én ouders bewust te maken van het belang van gezonde voeding en voldoende beweging”, zegt vakleerkracht Debbie van Amen. De school hoopt te bereiken dat de kinderen en hun ouders ook na de twee weken iets overhouden aan de inspanningen. Van Amen: “Daarom vinden we het belangrijk dat de kinderen en ouders kennismaken met de verenigingen in de buurt. Mede dankzij de hulp van Rotterdam Sportsupport zijn de clinics een groot succes. Delfhaven is een wijk waar de sportparticipatie bij clubs ver onder het gemiddelde ligt. Het zou mooi zijn als we de verenigingen met deze activiteiten enkele nieuwe leden en wellicht zelfs vrijwilligers kunnen bezorgen.”

Martin van Berkel-Rotterdam Sportsupport-