Themaochtend Logo 3000 Herfst

Dinsdagochtend, 22 september, was er een informatieochtend over het woordenschatprogramma Logo 3000
Zo’n 25 ouders van de peuters en kleuters bezochten deze bijeenkomst.

Wat is Logo 3000?

Logo 3000 is een hulpmiddel voor peuterleidsters en leerkrachten om de woordenschat van kinderen snel en speels uit te breiden. Het materiaal is in iedere groep, naast onze Piramidemethode, inzetbaar. Peuters en kleuters leren alle 3000 woorden van de Basiswoordenlijst voor Amsterdamse Kleuters (BAK) en gaan zo goed voorbereid naar groep 3. Bijzonder is dat het materiaal ook de ouders bij het woorden leren betrekt. Logo 3000 heeft een kopieermap met ouderwerkbladen. De werkbladen worden per thema mee naar huis gegeven. Daarnaast zorgt de assistente ouderbetrokkenheid, Sahila, ook voor materiaal waarmee ouders thuis aan de slag kunnen met hun kind. Met deze materialen krijgen de kinderen veel herhaling: zo onthouden de kinderen de woorden goed.

Voor vragen of meer informatie kunt u terecht bij Henny Veraart en/of Sahila ElBarkany