Na  12 weken Rots en water, hebben de kinderen uit groep 7 en 8 afgelopen vrijdag Rots en water afgesloten.

Rots en water , een psychofysieke training voor jongens en meisjes. In Rots en water gaat het om bewustwording van eigen kracht en mogelijkheden en het vermogen om met andere kinderen samen te spelen, samen te werken en samen te leven in een snel veranderende, multiculturele samenleving.

De afsluiting met het doorslaan van het plankje (“Je eigen weg kunnen gaan door positieve overtuiging en een positief zelfbeeld). Alle kinderen hebben laten zien dat zij in staat zijn om hun eigen weg te kunnen gaan en zijn met vlag en wimpel geslaagd met het doorslaan van het plankje. Als trainer ben ik super trots op jullie!!!

De afgelopen 12 weken hebben de kinderen allerlei oefeningen gedaan en zijn de kinderen meer bewust geworden van hun eigen kracht en hun eigen mogelijkheden.  Kinderen hebben geleerd hoe zij nog beter rekening kunnen houden met andere kinderen en hoe het is om gepest te worden. Hoe kinderen het beste kunnen reageren wanneer zij gepest worden. Ook hebben de kinderen geleerd hoe zij nog beter hun grenzen kunnen aangeven.

Dit alles kort samengevat komt in de basis op het volgende neer: gronden (voeten stevig neerzetten), centreren (adem uit door de buik), lichaamstaal (schouders breed maken, kin omhoog), oogcontact  (kijk de ander tien tellen rustig aan).

Ik wens de kinderen allemaal veel succes en denk terug aan Rots en water wanneer je in een lastige situatie komt.

Rots en watergroet,

Meester Diederik